Branża: E-commerce
Platforma: Google
Wpływ/Impact: Brand
Problem: Tworzenie contentu
Źródło badania: Analiza White Dog Agencji Whites
Data badania: czerwiec 2025 r.
Analizie poddano 100 fraz z kategorii telefonów i smartfonów (frazy medium i high intent, niebrandowe). W TOP30 dominują marketplace'y i duże sklepy (Allegro, Ceneo, MediaExpert), ale istotny udział w wynikach ma też YouTube, który może napędzać pośredni ruch. W TOP10 również platforma YouTube odgrywa istotną rolę w polskim Google.
.png)
Obserwacje:
- YouTube wyróżnia się jako platforma o potencjale pośredniego wpływu na decyzje zakupowe (content video-recenzje).
- YouTube stanowi, z perspektywy wyszukiwarki, zagrożenie i konkurencję dla stron www, ale też szansę na zwiększenie ekspozycji marki zarównow w Google jak i w Social Media
- Strona www. nie wystarczy do efektywnego pozycjonowania marki w wynikach wyszukiwania. Kluczem jest dywersyfikacja contentu, form contentowych oraz dotarcie do użytkowników będących na różnych etapach lejka sprzedażowego.